Switch to English

Renata Poljak

Životopis:

Renata Poljak (Split, 1974.) je vizualna umjetnica i redateljica. Diplomirala je 1997. godine na Umjetničkoj akademiji u Splitu, a poslijediplomski studij završila je 1999. godine na Likovnoj akademiji u Nantesu (smjer film i video). Izlagala je radove na mnogobrojnim samostalnim domaćim i međunarodnim izložbama, filmskim festivalima i bijenalima. Dobitnica je brojnih stipendija i nagrada, uključujući Nagradu T-HT u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu 2012. godine. Njezine rezidencije uključuju boravak na Umjetničkom institutu u San Franciscu, Museum Quartier u Beču, Art In General u New Yorku, Cité Internationale des Arts i Recollets u Parizu itd. Izbor njezinih filmova i videoradova samostalno je prikazan u Centru Georges Pompidou u Parizu 2010. godine i u Palais de Tokyo, također u Parizu 2012. godine.

Filmovi:
Hrvatski filmski savez
2008, 20`
Film je inspiriran kratkom pričom Miljenka Jergovića o židovskoj princezi iz 1943. godine koja je poželjela postati nevidljiva. U drugom dijelu filma pratimo turističkog vodiča, krajem 2006. godine koji „objašnjava“ Spomenik ubijenim Židovima Europe u Berlinu. On govori engleski i prepričava skandale i anegdote vezane za podizanje samog spomenika, i to na način da zaokuplja i zabavlja turiste k...
U konkurenciji
REA udruga za suvremene umjetničke i arhitektonske produkcije
2013, 17`
"Slobodu treba tražiti po svaku cijenu, po cijenu života" bavi se propitivanjem današnjih društvenih vrijednosti i sniman je u tri srednje škole u Zagrebu. Školski sat započinje prezentacijom kratkog filma Renate Poljak "Režija glumaca/režija uvjerenja" čiji arhivski dio sadrži isječke iz filma "Boško Buha" iz 1979 godine. Nakon prikazivanja kratkog filma razvija s...
17. LFF , Ljetna pozornica
REA udruga za suvremene umjetničke i arhitektonske produkcije
2019, 11`
Godine 2016. admiralski brod Vis, Jugoslavenske mornarice potopljen je kako bi postao turistička atrakcija za ronioce. Danas se brod nalazi u podmorju blizu Brijuna, gdje su 1956. godine Nasser, Nehru i Tito započeli razgovore o Pokretu nesvrstanih. Koristeći vizualno dojmljive kadrove, film uspostavlja autorski prepoznatljiv prostorno-vremenski narativ zalazeći istodobno u područje prožimanja...