Maša
Drndić
Životopis:
Rođena 1982., Maša Drndić je diplomirala pri Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci te magistrirala pri Baltic Film and Media School u Tallinnu. U posljednjih sedam godina bavi se intenzivno filmom te je autorica nekoliko kratkometražnih i srednjemetražnih dokumentarnih i eksperimentalnih filmova: Moj Beograd, In the Shadow, Detashe, A couple of stories before the departure (u koautorstvu s Inese Tīkmane), Factory in progressi Polazište za čekanje. Kao snimateljica, montažerka i scenaristkinja potpisuje preko deset kratkih i srednjemetražnih igranih filmova.
Filmovi:
Atelje Varan Beograd
2007,
10`
Maša se nakon 16 godina vraća u grad svog djetinjstva, Beograd. Iako je bila mala kada je otišla iz Beograda, ponovni dolazak u taj grad u njoj priziva potisnute osjećaje, spoznaje (npr. da ga prvi put vidi ljeti, jer ljeti bi je obično odveli na more) i sjećanja na neke od ključnih događaja koji su njoj i njezinoj mami, spisateljici Daši Drndić, preokrenuli život. (Preuzeto sa www.zagrebdox.net)
Detaché je film o trima pokušajima uličnog svirača da svojom violinom uspori ritam užurbanih noćnih prolaznika jednog tallinnskog pothodnika. U glazbenoj terminologiji „detaché“ označava potez gudalom koji podrazumijeva da se svaki ton proizvodi zasebnin potezom, tako da se tonovi čuju kao odvojeni, ali se između njih zvuk uistinu ne prekida jer gudalo ne ispušta žicu niti zastaje na njoj.
U konkurenciji
Protagonist filma autobusna je stanica Žabica, slijepo crijevo Rijeke, kolodvor koji je premaleni za potrebe razvijenog grada, njegovo vječito privremeno rješenje. Lica radnika, putnika i prolaznika vode nas kroz ovaj dnevni boravak grada, maketu funkcionirajućeg kaosa, jednu posve neobičnu zajednicu koja na autentičan način krpa rupe dotrajalog sistema, sizifovski kotrljajući se kroz dan...