Switch to English

Četvrti dan LFF-a: Koncert, okrugli stol i šest filmova u konkurenciji za nagrade

27.08.2020 10:02

Još jedan bogat dan na LFF-u, donosi svirku, razgovorni program i, naravno, projekcije odličnih dokumentaraca! U programu filmova u konkurenciji donosimo šest naslova, od kojih dva imaju svjetsku premijeru. U off programu gledamo film o Rijeci i D'Annunziju, a potom razgovaramo s autorima filmova iz Stanja pripravnosti o ekstremizmu na filmu. 

Filmovi u konkurenciji za nagrade publike i žirija

Sutra saznajemo tko kući nosi LFF-ove statue. Šest filmova koje imamo priliku gledati  danas na maloj Ljetnoj pozornici imaju priliku osvojiti statue kastavskog umjetnika Saše Jantoleka. Među njima su i dvije  svjetske premijere! 

Užarska radionica Ivana Delimara, s kojim otvaramo prvi programski slot u 20:15, film je jedne od najvećih živućih hrvatskih performerica Vlaste Delimar. U želji da ispoštuje očevu posljednju želju da bude pokopan na svom imanju u Štaglincu, nakon čega biva onemogućena u tome jer to zakoni u Hrvatskoj ne dozvoljavaju, Delimar pokapa njegovu radionicu i o tome snima film koji danas na LFF-u ima svoju svjetsku premijeru. 

Svojom se roditeljicom bavila i Nikolina Barić u filmu Doktorice, pem v'grobeka, drugoj večerašnjoj premijeri. Njezina majka doktorica je obiteljske medicine u Zagorju, a film daje realni uvid u naš zdravstveni sustav prateći ju u obavljanju dnevnih dužnosti na radnom mjestu. Nakon filma bit će vam jasno zašto hrvatski liječnici odlaze u inozemstvo.

A kako izgledaju radni dani u pogrebnom poduzeću možete saznati u filmu Za let si dušo sigurna, Ante Mitrovića. Atmosfera koja vlada u njihovim radnim prostorima promijenit će vašu ideju o njihovoj struci. 

Čitajući zapise iz svog tinejdžerskog dnevnika, Anita Čeko se u filmu Jabuka, tri dvopeka, jogurt prisjeća svojih atletskih dana. Film je nagrađen na West Hercegowina Festu 2019. (posebno priznanje), Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva 2019. (druga nagrada) i na Tabor Film Festivalu 2019. (posebno priznanje). Film otvara drugi programski blok u 22:30.

Još jedan nagrađeni film u drugom programskom bloku donosi nam Tomislav Žaja. Ivanova igra je film o naprasno prekinutoj karijeri i životu nogometaša Ivana Gudelja, koji se uspio izdići iznad teške bolesti i nevolja koje su ga snašle, te preokrenuti rezultat u već izgubljenoj životnoj utakmici. Film je prije nekoliko tjedana na Austria International Film Festivalu osvojio nagradu za najbolji sportski dokumentarac.

Posljednja kino predstava, znakovitog naslova jer zatvara program u konkurenciji 18. LFF-a, je topla priča o Joži "neformalnom domaru" kina Europa u posljednjim danima prije zatvaranja ove zagrebačke kulturne institucije. Jasmina Beširević kroz Jožinu priču istovremeno donosi i priču o kraju jedne ere.

Večeras, točno u ponoć, pripremamo poseban glazbeno-filmski događaj! Ugošćujemo Ludwig Sarski’s Orchestra, koji čine međunarodni umjetnici na klarinetu, klaviru, harmonici i perkusijama, a koji uživo izvodi vlastitu, originalnu filmsku glazbu na nijemi film Charliea Chaplina City lights!

Danas ćemo nešto malo više i razgovarati o filmu!

Osim našeg uobičajenog Pića s autorima, koje održavamo svakog dana u 16:30 u Caffe baru Eugenian, pozivamo vas i na okrugli stol "Mali i veliki (faš)izmi" što će se održati u Vili Antonio u 18:30. On je dio ovogodišnjeg programa Stanje pripravnosti u kojem imate priliku gledati šest međunarodnih dokumentarnih i jedan hrvatski igrano-dokumentarni film koji se bave ekstremnim političkim stremljenjima u Europi. Danas ćemo o ekstremizmu na filmu razgovarati s autorima tih filmova, a naš nacionalni kontekst donijet će redatelji Dana Budisavljević (Dnevnik Diane Budisavljević), Jadran Boban (Ono drugo selo) i Marin Lukanović (Nevidljivi grad: La materia non conta). Moderator je Boris Ružić. Program Stanje pripravnosti dio je programa Doba moći Europske prijestolnice kulture - Rijeke 2020.

Prije samog okruglog stola, kao dobra uvertira u priču fašizmima, u Vili Antonio s početkom 17:30 gledamo Nevidljivi grad: La materia non conta, francuskog redatelja Pierra Commaulta koji se bavi Rijekom i D'Annunzijevom ostavštinom.